קניית קישורים מאפשרת שני מטרות בולטות: הראשונה, היא קידום האתר אורגנית. השנייה, היא לצורך יחסי ציבור, תדמית העסק, והעלאת מודעות של שירות או מוצר מסוים. ברוב המקרים, החברות והאנשים שרוכשים את הקישורים מעוניינים בחוזקם האמיתי לקידום אורגני. אחת התוכנות לבדיקת איכותו של הקישור נקראת Ahrefs ובאמצעותה נוכל לבחור את הקישור המועיל ביותר עבורנו.
הפרמטר הראשון – מדד UR
בעת קניית הקישור המנצח, נצטרך לבחון היטב מהו מדד ה- UR שמוענק לקישור. מדד UR (URL Rank) הוא מדד הדירוג עבור העמוד או כתובת הדף הספציפית שנבדקה. לרוב, נרצה לכוון למדד שנע בין 20-70 שהוא נחשב כדף שנרצה לקבל ממנו קישור. יש לציין: מדד UR מתייחס לאלגוריתם של Ahrefs ולא של גוגל.
הפרמטר השני – מדד DR
הפרמטר השני, לפי דעתי הכנה הוא חשוב יותר מהפרמטר הראשון. מדד ה- DR מסמל כאינדיקציה עבור מדד הדירוג הכללי של הדומיין הראשי שעליו רצינו לקבל מידע. לעומת המדד הראשון שבוחן את ה- URL הספציפי, כאן המדד בוחן את ציון הדומיין הכולל. במילים אחרות: ציון כללי לאתר. במטרה לקנות את הקישור הטוב ביותר, נכוון את עצמינו לתוצאה 30 ומעלה.
הפרמטר השלישי – תנועה לאתר
אם אתם מקדמים אתר שממש חשוב לכם ולא אתר תמיכה טיפוסי, כדאי להתייחס לפרמטר זה ברצינות. הפרמטר השלישי בוחן את התנועה שמגיע לאתר הרשמי דרך תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. אנחנו באופן אישי רוכשים לינקים וקישורים רק מאתרים איכותיים ואמיתיים עם תנועה, זה פשוט עובד. לכן, כדאי לבחון היטב את האתר, ולבחור בתנועה של 1,000 גולשים ומעלה. פחות מזה, זה כבר מעט וקצת מחשיד.
לסיכום
שלושת הפרמטרים האלה מתייחסים לבחירת הקישור הטוב ביותר עבורכם. אי שימוש באחד מהפרמטרים יוביל אתכם למציאת אתרי פח, אתרי זבל, ובעיקר אתרי תמיכה או פורטלים חדשים. ברוב המקרים, תוצאות גדולות וגבוהות באחד מהפרמטרים האלה תוביל אתכם לעלייה בדירוג התוצאות בגוגל. מקווים שעזרנו, לצידכם צוות מלך הקישורים.